Dobře upečená Pečecká desítka

11. 03. 2012 20:49:08
Nevím, jak to v těch Pečkách dělají, ale už podruhé jsem se sem vydal na Pečeckou desítku a už podruhé bylo prakticky ideální běžecké počasí.

Hned první příjemnou změnou po příjezdu do Peček bylo, že jsem hned věděl, kde zaparkovat - organizátoři na svých stránkách předem upozornili na možnost využití travnaté plochy nedaleko samotného zázemí. V osvědčeném zázemí sportovní haly jsem si vyzvedl své krásně kulaté startovní číslo 400 a před halou se potkal s kamarádem Hynkem, který pozoroval závody přicházející běžecké generace.

Výhoda zázemí Pečecké desítky je v tom, že okolí nabízí mnoho prostoru pro kvalitní rozběhání se. Po potřebném zahřátí se jsme se s Hynkem vydal na start, kde mě upozornil na běžce, který sám sebe tituluje nejpomalejší běžec v Česku. Postavou tomu odpovídal, patří mu však uznání za silnou vůli, se kterou se do závodů pouští. Na start jsme přišli celkem brzy a stáli jsme těsně před startovní čarou. Protože nejsem zdaleka tak běžecky nadaný jako Hynek, abych běžně dobíhal do první třicítky, popřál jsem mu dobrý závod a sám se protlačil trochu dozadu, abych hned na startu nezdržoval ty nejlepší.

Na loňskou Pečeckou desítku nemám zrovna dobrou vzpomínku, protože jsem to na začátku dost přepálil a zbytek tratě jsem se protrápil. Závod má obrátkovou trasu, přičemž začátek a konec jsou vysloveně rovinaté, avšak prostředek trasy se párkrát zavlní, a proto je dobré do této části doběhnout ještě svěží. Letos se mi podařilo nasadit dobré tempo,takže se mi celkově běželo dobře.

V Ratenicích nám do kroku hrála povzbuzující hudba, což byla vhodná vzpruha před oním zvlněným úsekem. Obrátková trať má výhodu i v tom, že závodník se stává částečně i divákem, kdy před otočkou může pozorovat ty nejrychlejší, které jsem osobně začal potkávat někde na čtvrtém kilometru (takže běželi asi o polovinu rychleji než já), tak ty nejpomalejší, které může případně také povzbudit.

Před opakovaným vběhnutím do Ratenic jsem doběhl jednu ze závodnic, která se mě ale úspěšně zachytila a následující dva kilometry jsme se střídavě míjeli. Vždy, když začal jeden z nás uvadat, ten druhý přidal a vyprovokoval tím toho prvního k udržení tempa.

Po průběhu Ratenicemi se mi pořád běželo dobře, takže jsem se rozhodl trošku vystupňovat tempo, které se mi podařilo držet až zpět do Peček a dokonce zabrat v cílové rovince a pár závodníků zde předběhnout. Byl jsem o celou sekundu rychlejší (počítám-li oficiální čas) než ve Kbelích. Asi se nedalo čekat, že bych se mohl za pouhý týden výrazně zlepšit a navíc Pečecká trasa je přeci jen o malou trošku těžší než ta Kbelská - aspoň mě tak subjektivně připadá.

I mezi pouhými dvěma ročníky jsem u Pečecké desítky zaznamenal určitá zlepšení, které tento závod posunují dál, takže i sem se budu rád vracet.

Dalším zajímavým závodem v letošním kalendáři je Českobrodská pečeť. Bohužel se mi nepodaří udržet tempo jeden závod každý březnový víkend, protože se z časových důvodů nemůžu tohoto malého ale o to svojí atmosférou příjemnějšího závodu zúčastnit. Aspoň budu moci zhodnotit, jak se jeden závod může vyvinout během dvou let.

Autor: Ivo Peterka | neděle 11.3.2012 20:49 | karma článku: 10.46 | přečteno: 1123x

Další články blogera

Ivo Peterka

Přepravní služby – vtip vedle vtipu

Poslední dobou s přepravními službami zažívám dost veselých historek, a to jak s těmi tradičními, tak novými a moderními.

28.2.2023 v 5:54 | Karma článku: 27.69 | Přečteno: 3327 | Diskuse

Ivo Peterka

Jaroslav Bašta - nedemokratický kandidát

Diskuze kandidátů na CNN Prima news a následná diskuze v pořadu paní Wolfové ukázala jednu důležitou informaci - Jaroslav Bašta není demokrat.

5.1.2023 v 1:58 | Karma článku: 26.55 | Přečteno: 1274 | Diskuse

Ivo Peterka

Měsíčník - prosinec 2022

V prosincovém měsíčníku se věnuji lékárnám, zácpám v Praze, dětským hračkám a rozvoji naší dálniční sítě.

30.12.2022 v 7:07 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 81 | Diskuse

Ivo Peterka

Měsíčník - listopad 2022

Řekl jsem si, že když nestíhám větší témata do blogu, začnu si zaznamenávat věci co mě napadli a jednou za měsíc je hodím do blogu. Čili vlastně deník, nebo měsíčník. Proč něco takového pro sebe nemít. A třeba si to někdo přečte.

10.12.2022 v 6:24 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 81 | Diskuse

Další články z rubriky Sport

Petr Těthal

Pavel Kousal – skrytý „poklad“, zatím jen v ELH?

Sparta letos naplňuje očekávání a její hráči taktéž. Mě asi nejvíc překvapil Pavel Kousal. A to svojí komplexností a vlivem na hru.

27.3.2024 v 14:37 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 43 | Diskuse

Petr Těthal

MS v ledním hokeji divize IIIA

V Kyrgyzstánu se konalo MS jedné z nižších divizí (divize IIIA), pojďme se na tento turnaj podívat malinko blíž.

19.3.2024 v 14:44 | Karma článku: 7.04 | Přečteno: 199 | Diskuse

Petr Mašín

Iron Dad – První nádech svobody

První kapitola mé cesty na dlouhý triatlonový závod, Iron Man. O mém bezstarostném dětství a prvním horském kole, díky kterému jsem pochopil, že v životě budu chtít dál a výš.

16.3.2024 v 15:29 | Karma článku: 10.38 | Přečteno: 136 | Diskuse

Milan Macho

Fotbalové nůžky se rozevírají

Budíček! Probuďme se ze snu, že se úroveň české fotbalové ligy nějak výrazně zvedla. Fakta z Evropské ligy: Liverpool – Sparta 11:2, AC Milán – Slavia 7:3. Smutný rezultát měření sil zástupců české ligy s anglickými a italskými.

15.3.2024 v 19:22 | Karma článku: 14.21 | Přečteno: 326 | Diskuse

Petr Těthal

Play-off, baráž, systém prolínání soutěží… Co je nejvíce fér?

V ELH započaly vyřazovací boje. A jako každý rok zároveň s nimi začala debata o tom, kolik týmů by mělo postoupit do play-off a samozřejmě se stočí i řeč na baráž. 100 lidí = 100 názorů. Tady je ten můj.

15.3.2024 v 13:35 | Karma článku: 5.13 | Přečteno: 148 | Diskuse
Počet článků 111 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1281
Vystudovaný učitel Vývojář SW Levicový liberál (dle výsledku dvou testů) Amatérský sportovec Ve starších diskuzích na iDnes mě najdete pod pseudonymem Mustrum Ridcully Více ...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...