Android - čím novější, tím horší

8. 04. 2017 17:03:29
Když jsem si před několika lety vybíral svůj první smartphone, byla pro mě Android jasná volba. Nikdy jsem nechtěl žádný nadupaný mobil, takže z kategorie levnějších přístrojů byly na výběr jen ty s Androidem nebo Windows.

Vzhledem k tomu, že už v té době byly Windows na mobilních zařízeních skomírající platformou, jasným vítězem byl Android. První mobil byl s verzí Androidu 4.0.4 a byl prodáván s rootnutým operačním systémem. Nebylo to žádné dělo, ale fungoval docela dobře. Bohužel jsem ho po třech letech ztratil a tak jsem si koupil nový.

Nový mobil od LG už měl od výrobce updatovaný systém. Kupoval jsem ho s verzí Androidu 4.4. Neměl nějakou ohromnou vnitřní paměť - jen 2GB. Ale protože co se mnou používaných aplikací týče, nejvíce místa zabíraly offline mapy pro GPS programy, neměl jsem s tím problém - mapy jsem ukládal na externí SD kartu. Takže se s tím dalo vyjít, i když tam bylo ve firmware nainstalováno spoustu balastu, který jsem nikdy nevyužil.

Naneštěstí mi jednou mobil vypadl, spadl na dlažbu a od té chvíle přestával fungovat GPS modul. Takže nezbylo než jít do nového mobilu.

Koupil jsem mobil od Aceru s 4GB vnitřní paměti a verzí Androidu 5.1. Říkal jsem si že s dvojnásobnou interní pamětí to bude pohoda. Nemohl jsem se více mýlit.

První věc - přijde mi, že čím více vnitřní paměti, tím více nepotřebného balastu tam výrobce nainstaluje. Zatímco předinstalovaný SW v LG zabíral přibližně 1.1GB, předinstalovaný SW v Aceru zabíral přibližně 1.8GB. Proč si výrobci myslí, že vědí lépe než budoucí majitel jejich mobilu, co všechno bude majitel jejich mobilu potřebovat za SW, mi hlava nebere. Ale budiž. Co mě ale dorazilo je chování nové verze Androidu. Dříve nebyl problém uložit offline GPS mapy na SD kartu. Tato možnost ale v Androidu 5.1 již není možná. Přestože je možnost přesunout aplikaci na SD kartu, velké datové soubory s offline mapami pro GPS aplikace zůstávají ve vnitřní paměti.

Čili shrnuto:

  • Čím více vnitřní paměti, tím více nepotřebného software vám tam výrobce předinstaluje
  • Nové verze Androidu neumožňují ukládání datových souborů aplikaci na SD karty
  • I když máte možnost přesunout aplikaci na SD kartu, velké datové soubory zůstanou ve vnitřní paměti

Máte-li mobil s malou vnitrní pamětí a Androidem verze 4.x a chystáte se updatovat na verzi 5.x, doporučuji velmi zvážit tento krok. Osobně uvažuji o rootnutí mobilu, abych mohl emulovat větší vnitřní paměť pomocí SD karty.

Autor: Ivo Peterka | sobota 8.4.2017 17:03 | karma článku: 15.26 | přečteno: 711x

Další články blogera

Ivo Peterka

Přepravní služby – vtip vedle vtipu

Poslední dobou s přepravními službami zažívám dost veselých historek, a to jak s těmi tradičními, tak novými a moderními.

28.2.2023 v 5:54 | Karma článku: 27.69 | Přečteno: 3327 | Diskuse

Ivo Peterka

Jaroslav Bašta - nedemokratický kandidát

Diskuze kandidátů na CNN Prima news a následná diskuze v pořadu paní Wolfové ukázala jednu důležitou informaci - Jaroslav Bašta není demokrat.

5.1.2023 v 1:58 | Karma článku: 26.55 | Přečteno: 1274 | Diskuse

Ivo Peterka

Měsíčník - prosinec 2022

V prosincovém měsíčníku se věnuji lékárnám, zácpám v Praze, dětským hračkám a rozvoji naší dálniční sítě.

30.12.2022 v 7:07 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 81 | Diskuse

Ivo Peterka

Měsíčník - listopad 2022

Řekl jsem si, že když nestíhám větší témata do blogu, začnu si zaznamenávat věci co mě napadli a jednou za měsíc je hodím do blogu. Čili vlastně deník, nebo měsíčník. Proč něco takového pro sebe nemít. A třeba si to někdo přečte.

10.12.2022 v 6:24 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 81 | Diskuse

Další články z rubriky Hyde park

Veronika Valíková Šubová

Blogu by slušela nová forma i transparentnější pravidla

Blog čeká inovace. Nic proti, změna je život. Ale pod informačním blogem adminů se objevila mohutná diskuse, kterou jsem, přiznávám, zčásti iniciovala já. Domnívám se, že "inovace" by se měla dotknout i celkového fungování blogu.

27.3.2024 v 12:19 | Karma článku: 15.30 | Přečteno: 356 | Diskuse

Jiří Anderle

Dělají z ČR terč. Setrvačností, nebo záměrně?

Sledováním Lipavského, Černochové a Řehky, se nemůžete zbavit dojmu, že jde o organizovanou skupinu šířící záměrně strach. Jak, a proč to dělají?

4.3.2024 v 9:54 | Karma článku: 14.66 | Přečteno: 301 | Diskuse

Filip Vracovský

Proč jsem uzavřel diskuze ?

Po dlouhé době zase do Hydey parku . Je tu pěkně útulnu, žádná tlačenice. Račte vstoupit a za nastražené uši dík ....

1.3.2024 v 7:00 | Karma článku: 24.36 | Přečteno: 676 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma článku: 13.44 | Přečteno: 265 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Typologie urážek v diskusích a na blogu

Slepice, sebestředný primitiv, soudružka učitelka, Putinova dívka, udavačka ... jen malá ochutnávka laskavostí, které se tady na mě snesly v posledním týdnu. Většinu z nich admini smazali. Ale ty urážky si zaslouží roztřídit.

29.12.2023 v 21:52 | Karma článku: 28.70 | Přečteno: 980 | Diskuse
Počet článků 111 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1281
Vystudovaný učitel Vývojář SW Levicový liberál (dle výsledku dvou testů) Amatérský sportovec Ve starších diskuzích na iDnes mě najdete pod pseudonymem Mustrum Ridcully Více ...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...