I mobil občas naštve

26. 09. 2015 17:08:56
Life's good – život je dobrý. To je známé motto výrobce mého mobilu. Ale pro tentokrát to jednou tak nebylo. Trochu mi zkazili jedno ráno.

Nepatřím k těm, co by si kupovali drahé mobily. Dokážu pochopit, že někdo utratí 20-30 tisíc za notebook, moc nerozumím lidem, kteří dají 16 tisíc za mobil. Ale asi k tomu mají nějaký důvod. Já ne. Mě přijde mobil kolem tří tisíc jako dostačující. Takže když jsem ztratil předchozí mobil, tak poté, co jsem vyřídil u svého operátora novou SIM, šel jsem rovnou koupit mobil z této kategorie – konkrétně LG F60. Za cenu cca 3000Kč je svižný, má rychle reagující GPS, takže navigační programy super, včetně Mapy.cz, které na předchozím Lenovu vždycky hrozně dlouho hledaly kde jsou. A i když nelze nikdy od takového mobilu čekat nějaký skvělý foťák, dá se na to koukat i bez toho, že by se vám zvedal žaludek. Snad jen ho nemuseli tolik zasekat předinstalovanými aplikacemi, když mu dali jen 4GB paměti a nemožnost běžet aplikace z SD karty (rootovat se mi ho zatím nechce).

Ovšem včera mě nemile překvapil. Totiž poprvé za dobu co ho mám se mi úplně vybil. Teda tím mě nepřekvapil, protože večer měl už asi jen 20% baterie, a protože jsem nechal zapnuté WiFi, tak není divu že se vybil. Nepříjemně mě překvapil tím, co začal dělat po zapnutí. Normálně naběhl a objevilo se běžné prostředí. Vypadal, že se bude chovat naprosto stejně jako před vybitím, což je taky to, co by člověk běžně očekával. A taky se tak choval, dokud jsem nezavadil o softwarovou klávesu s domečkem. Ozvalo se bzz a pod prstem mi zabrnělo jako kdybych se do něho praštil. „No to snad ne! Ono to zapnulo vibrace na základních klávesách.“ Začal jsem tedy procházet všechna možná nastavení, abych danou funkci vypnul. Najdou se lidi, kterým do vyhovuje, ale já nemám rád, když mi mobil pod prsty brní.

Po několikanásobném projití všech nastavení, včetně takových, jako nastavení baterie, protože občas fakt nevíte, kde se konkrétní nastavení může objevit, jsem si řekl, že je holt na čase zeptat se strýčka Google.

Tedy otevřel jsem prohlížeč a zadal „LG F60 hlavní klávesy vibrace vypnout“. Sice jsem našel nějaký popis, kde to v nastavení vypnout, ale už jsem tu položku nenašel v menu mobilu. Mezi tím jsem opět několikrát zmáčkl některou z těch zpropadených kláves, opět v doprovodu bzz. Narazil jsem i na tak exotickou věc, jako super radu od jedné firmy opravující mobily. Cituji:
vibrace při doteku u telefonu LG D390n F60
Dobrý den, včera se mi telefon zcela vybil a sám vypnul. Po zapnut se aktivovala vibrace při dotyku spodních 3 tlačítek a nelze vypnout. Děkuji za odpověď L.K.
Lenka K.

otázkou je co se v mobilu odehrálo.. přineste jej k nám a uvidíme.. Pokud odešlo LCD je oprava do 2000,-

Uf. Doufám, že si Lenka K. nenechala vyměnit displej kvůli zjevně softwarové chybě.

Tak na českých stránkách strýček Google neuspěl. Tak přišel dotaz v jiném jazyce, kterým tak nějak vládnu. Aspoň mí američtí kolegové mi obvykle rozumí. Další dotaz na Google tedy byl „LG F60 home back button turn off vibration“. A konečně jsem na Android central našel to, co jsem hledal. Tedy poněkud mě překvapilo, že funkční řešení je nainstalovat aplikaci, ale je to řešení funkční. Francescova aplikace mi přinesla značnou úlevu, protože už jsem se začínal bát, že mě od používání mobilu budou od teď brnět prsty. Mimochodem – nejčastěji zmiňovaný mobil u této aplikace je LG F60. Myslím, že by se nad tím mělo LG zamyslet.

Takže po slabé půlhodince hledání se mi podařilo problém vyřešit. Nemůžu však říct, že by mě to hledání nevytáčelo. Jednak si myslím, že by si výrobce podobné chování systému mohl odpustit, a za další toto by mělo být lehce dostupné v nastaveních (a já to tam bohužel nenašel). Nicméně – neexistuje software, ve kterém by nebyla chyba (snad kromě „Hello world“ programů). Takže i s tím musíme nějak žít.

Autor: Ivo Peterka | sobota 26.9.2015 17:08 | karma článku: 14.40 | přečteno: 314x

Další články blogera

Ivo Peterka

Přepravní služby – vtip vedle vtipu

Poslední dobou s přepravními službami zažívám dost veselých historek, a to jak s těmi tradičními, tak novými a moderními.

28.2.2023 v 5:54 | Karma článku: 27.69 | Přečteno: 3327 | Diskuse

Ivo Peterka

Jaroslav Bašta - nedemokratický kandidát

Diskuze kandidátů na CNN Prima news a následná diskuze v pořadu paní Wolfové ukázala jednu důležitou informaci - Jaroslav Bašta není demokrat.

5.1.2023 v 1:58 | Karma článku: 26.55 | Přečteno: 1274 | Diskuse

Ivo Peterka

Měsíčník - prosinec 2022

V prosincovém měsíčníku se věnuji lékárnám, zácpám v Praze, dětským hračkám a rozvoji naší dálniční sítě.

30.12.2022 v 7:07 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 81 | Diskuse

Ivo Peterka

Měsíčník - listopad 2022

Řekl jsem si, že když nestíhám větší témata do blogu, začnu si zaznamenávat věci co mě napadli a jednou za měsíc je hodím do blogu. Čili vlastně deník, nebo měsíčník. Proč něco takového pro sebe nemít. A třeba si to někdo přečte.

10.12.2022 v 6:24 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 81 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 26.87 | Přečteno: 494 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 48 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 299 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.78 | Přečteno: 521 | Diskuse
Počet článků 111 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1281
Vystudovaný učitel Vývojář SW Levicový liberál (dle výsledku dvou testů) Amatérský sportovec Ve starších diskuzích na iDnes mě najdete pod pseudonymem Mustrum Ridcully Více ...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...