Poprvé v Rychlebkách

Rychlebské stezky jsem slyšel chválit jako to nejlepší pro horská kola v České Republice. Letos jsem se na ně poprvé vydal. Zkusím shrnou pár zážitků.

V pátek ráno vyjíždíme s Honzou od základny a postupně stoupáme k prvnímu trailu - doktora Wiessnera. Je to trail vinoucí se do kopce hned na začátku s brodem a několika lávkami po cestě. Podařilo se mi ho celý dát, což Honza ohodnotil že jsem dobrej, když jsem si na to takhle troufnul s nášlapama (99% jezdců tam má místo nášlapných pedálů široké platformy a navíc různorodé chrániče na rukou a nohou) a že by ty ostatní stezky pro mě nemusely být problém. No, na začátek příliš optimismu.

Přicházejí první dva traily vedoucí spíše z kopce - Biskupský a Velryba. Konec Velryby už bohužel nedám - psychika se zablokuje před závěrečným úsekem obsahujícím sjetí velkého prudkého kamene.

Po Tajemném se jede relativně pomalu, je to náročné jak na techniku tak na síly, aby se člověk překodrcal přes velké kameny. Několikrát se mi přední kolo kouslo, naštěstí jsem vždy včas vytrhl nohu z pedálu. (Videa při sledování přepínejte do kvality HD [ozubené kolečko ve spodní liště] - sice je to pořád o dost horší než originál, ale bez HD tam bohužel není vidět už skoro vůbec nic.)

Tajemný

Podobný trail jako Tajemný je Mramorový, akorát kameny už jsou trochu menší, takže se dá projet s menší námahou. Po Tajemném je to jen dobře.

Mramorový

Po dvou náročných kamenitých trailech přichází rychlá a plynulejší stezka příhodně nazvaná Sjezdy. Je pro mě mnohem hravější a zábavnější než dvě předchozí.

Sjezdy

Tím se dostáváme zpět k základně stezek a pokračujeme jednodušší stezkou Černého potoka do vesnice Vidnava, kde otevřeli nový Vidnavský okruh - hladká stezka s pumpujícími částmi a klopenkami, ve kterých se docela dobře vyblbnete. Na tyto dva traily jsem schoval kameru, takže bohužel (nebo bohudík) vám je na videu neukážu.

Na zpáteční cestě jsme projeli i úplně nové traily Lesů ČR a Dětský. Stavitelé stezek zjevně myslí na všechny, i ty nejmenší, bajkery a postupně rozšiřují repertoár stezek, aby si na své přišel každý.

Trail Lesů ČR a Dětský.

Na závěr dne si vyšlapeme ještě jednou trail Dr. Wiessnera, abychom se spustili po dlouhém a zábavném trailu Superflow. Sice nahoře nadávám na déšť, který si prostě neodpustil, aby nás na konec dne smáčel, ale náladu mi spravuje samotný Superflow - pěkný plynulý zábavný trail. Bohužel jsem neměl na začátku dne kameru úplně nabitou, takže mi došla baterie a Superflow na záznamu nemám. Snad příště.

Rychlebské stezky zvyšují atraktivitu Jesenického regionu a můžu je doporučit všem bajkerům libovolných dovedností - každý si zde najde zábavné stezky odpovídající jeho technickým dovednostem.

Autor: Ivo Peterka | pondělí 1.9.2014 21:37 | karma článku: 7,57 | přečteno: 367x

Ivo Peterka

Přepravní služby – vtip vedle vtipu

Poslední dobou s přepravními službami zažívám dost veselých historek, a to jak s těmi tradičními, tak novými a moderními.

28.2.2023 v 5:54 | Karma: 27,69 | Přečteno: 3338x | Diskuse| Ostatní

Jaroslav Bašta - nedemokratický kandidát

Diskuze kandidátů na CNN Prima news a následná diskuze v pořadu paní Wolfové ukázala jednu důležitou informaci - Jaroslav Bašta není demokrat.

5.1.2023 v 1:58 | Karma: 26,55 | Přečteno: 1284x | Diskuse| Politika

Měsíčník - prosinec 2022

V prosincovém měsíčníku se věnuji lékárnám, zácpám v Praze, dětským hračkám a rozvoji naší dálniční sítě.

30.12.2022 v 7:07 | Karma: 0 | Přečteno: 119x | Diskuse| Hyde park

Měsíčník - listopad 2022

Řekl jsem si, že když nestíhám větší témata do blogu, začnu si zaznamenávat věci co mě napadli a jednou za měsíc je hodím do blogu. Čili vlastně deník, nebo měsíčník. Proč něco takového pro sebe nemít. A třeba si to někdo přečte.

10.12.2022 v 6:24 | Karma: 0 | Přečteno: 89x | Diskuse| Hyde park

Ivo Peterka

Pár postřehů k "řešení" pandemie vládou

Toto nebude nijak souvislý a ucelený text. Spíše seznam úvah, které mě napadly v souvislosti s tím, jak vláda přistupuje k řešení situace.

26.2.2021 v 18:59 | Karma: 26,18 | Přečteno: 892x | Diskuse| Společnost

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Sami máme málo. Evropa váhá nad systémy protivzdušné obrany pro Ukrajinu

23. dubna 2024  19:53

Mnohé evropské státy včetně Francie nejsou ochotné zříci se ve prospěch Ukrajiny svých...

Ursula von der Leyenová přijede v rámci předvolební kampaně do Prahy

23. dubna 2024  19:38

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová přicestuje v úterý 30. dubna do Prahy. V rámci...

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Vystudovaný učitel
Vývojář SW
Levicový liberál (dle výsledku dvou testů)
Amatérský sportovec
Ve starších diskuzích na iDnes mě najdete pod pseudonymem Mustrum Ridcully