Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

IMEI a blokování ukradeného mobilu

Tento článek se bude točit kolem IMEI a kolem služby, kterou nedávno zavedla policie, kdy můžete na základě IMEI nechat zablokovat telefon, který vám někdo ukradl. Tedy bude to především o tom, jak je tato služba k ničemu.

Koupil jsem si chytrý mobil s Androidem. Sice prodejce přímo přiznal, že to není telefon určený pro českou distribuci, nicméně je to jeden z nejzavedenějších e-shopů na českém trhu a sám telefon počeštil a přebírá na sebe dvouletou záruku, tak jsem si řekl proč ne a koupil si ho.

Asi dva měsíce poté jdu do práce a chci si zavolat. Při pokusu zavolat se mi dostane oznámení, že můj telefon byl nahlášený jako kradený a že je blokovaný ve všech sítích na území ČR. Nepříjemné překvapení, když jsem si telefon kupoval u zavedené firmy jako nový. Žádný bazarový kus, kde by hrozilo, že bude kradený. Volám tedy na policii a nakonec mě popřepojují až na vedoucího (celo)pražské pobočky, který se danou věcí zabývá. Říká mi, že se jedná o nedávno zavedenou službu a i jeho překvapuje, když mu oznámím, kde jsem mobil koupil, že se dostal do databáze mobilů, které jsou blokované. Radí mi, ať s telefonem a kupním dokladem jdu na místní policii, kde mi telefon vyřadí z databáze.

Po chvíli přemýšlení si ale říkám, že u prodejce telefon počešťovali. No jo, ale jak to běžně uděláte? Počeštíte jeden, uděláte si obraz a rozkopírujete. A co když ten podstatný identifikátor - IMEI - tam zkopírovali taky?

Bavím se o tom s kolegy v práci a ti mi radí, že to IMEI, které bych tam měl správně mít, je většinou vytištěné na štítku v telefonu pod baterií. Tak vypínám telefon, vytahuji baterii, opisuji IMEI, zapínám telefon a po kontrole zjistím, že to nesedí s tím v telefonu. Jak vidno i u zavedené firmy to můžou pěkně zvorat. (Že to byla skutečně jejich chyba při kopírování češtiny mi potvrdil jejich e-mail, který mi nezávisle poslali týž večer. Asi si stěžovalo více lidí.)

Na Youtube zjišťuji, že změna IMEI na Androidu je celkem jednoduchá záležitost. Telefon už mi prodali rootnutý, takže celý proces se dá zkráceně popsat takto:

V terminálu s právy roota napsat: echo 'AT+EGMR=1,7,"123456789012345"' > /dev/pttycmd1 pro IMEI 123456789012345

Toť prosím vše. Takže jsem si takto změnil IMEI na to, které jsem tam správně měl mít, a telefon začal bez problémů chodit. Hlavní pointa je v tom, že ta služba blokování IMEI je vlastně k ničemu, protože to IMEI lze změnit i na iOS a Windows mobilech. Takže zkušený zloděj nemá problém zařídit, aby mobil blokovaný nebyl. Bude-li dokonce pečlivý, opíše si sadu IMEI z vyhozených mobilů (stačí projít pár kontejnerů s vyřazenou elektronikou) a nikdo nic nepozná.

Autor: Ivo Peterka | sobota 21.9.2013 18:32 | karma článku: 21,36 | přečteno: 3152x
  • Další články autora

Ivo Peterka

Přepravní služby – vtip vedle vtipu

Poslední dobou s přepravními službami zažívám dost veselých historek, a to jak s těmi tradičními, tak novými a moderními.

28.2.2023 v 5:54 | Karma: 27,69 | Přečteno: 3338x | Diskuse| Ostatní

Ivo Peterka

Jaroslav Bašta - nedemokratický kandidát

Diskuze kandidátů na CNN Prima news a následná diskuze v pořadu paní Wolfové ukázala jednu důležitou informaci - Jaroslav Bašta není demokrat.

5.1.2023 v 1:58 | Karma: 26,55 | Přečteno: 1284x | Diskuse| Politika

Ivo Peterka

Měsíčník - prosinec 2022

V prosincovém měsíčníku se věnuji lékárnám, zácpám v Praze, dětským hračkám a rozvoji naší dálniční sítě.

30.12.2022 v 7:07 | Karma: 0 | Přečteno: 119x | Diskuse| Hyde park

Ivo Peterka

Měsíčník - listopad 2022

Řekl jsem si, že když nestíhám větší témata do blogu, začnu si zaznamenávat věci co mě napadli a jednou za měsíc je hodím do blogu. Čili vlastně deník, nebo měsíčník. Proč něco takového pro sebe nemít. A třeba si to někdo přečte.

10.12.2022 v 6:24 | Karma: 0 | Přečteno: 89x | Diskuse| Hyde park

Ivo Peterka

Pár postřehů k "řešení" pandemie vládou

Toto nebude nijak souvislý a ucelený text. Spíše seznam úvah, které mě napadly v souvislosti s tím, jak vláda přistupuje k řešení situace.

26.2.2021 v 18:59 | Karma: 26,18 | Přečteno: 892x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Zřícená dálnice v jižní Číně má již 36 obětí, další pátrání komplikuje počasí

2. května 2024  6:23

Nejméně 36 lidí zemřelo v hornaté oblasti na jihu Číny, kde se ve středu po silných deštích zřítila...

Poslanci mají jednat o změně zákoníku práce, o minimální a zaručené mzdě

2. května 2024  5:42

Poslanci by měli na mimořádné schůzi začít projednávat úpravu zvyšování minimální mzdy. Novela...

Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky

2. května 2024

Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...

Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu

2. května 2024

Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 111
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1282x
Vystudovaný učitel
Vývojář SW
Levicový liberál (dle výsledku dvou testů)
Amatérský sportovec
Ve starších diskuzích na iDnes mě najdete pod pseudonymem Mustrum Ridcully
Více ...