Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Studená Pečecká desítka

Správně tak to má být. Desítka má být vychlazená. Ta z ječmene a chmele určitě, tato je však běžecká.

Musím říct, že mě to nenadchlo. Buďto jsem na Pečecké desítce ještě nepotkal takto nepříznivé počasí, nebo začínám choulostivět. Každopádně svěží deštík, který skrápěl Pečky po mém příjezdu mě moc nepotěšil, zvlášť když mi po vylezení z auta byla zima. Možná to bylo přehnaným optimismem, kdy jsem do auta nasedal ve tříčtvrťácích, a tak jsem si už cestou k registraci říkal, že takto to nepůjde.

U registrace mě čekalo jedno příjemné překvapení, protože Mizuno se vytáhlo a místo bavlněného trička tentokrát bylo ve startovních taškách tričko funkční. V době, kdy se slovo „šetřit“ ozývá ze všech stran mi to u závodu se startovným pouhých 100Kč přijde jako velmi dobrý počin.

Protože venku pršelo, tak jsem si sedl do auta a až do jedenácti poslouchal Beat. Pak jsem se šel převléknout na závod. Volba dlouhých kalhot byla celkem jasná. Na první pokus jsem si ale oblékl jen tenké tričko s dlouhým rukávem a na to mikinu. Tato kombinace mi po chvíli postávání připadala málo a tak jsem udělal zásadní chybu - vyměnil jsem ji za kombinaci silného trika s dlouhým rukávem a bundy s protivětrnou membránou. Na to, jak velká chyba to je, jsem měl velmi brzy přijít.

Tak trochu se stal zázrak a já po rozběhání v parku přišel na start celých deset minut před startovním výstřelem - u mě věc zcela neobvyklá. Ještě jsem za sebou zaslechl instruktáž Evžena Ge, který zde působil v roli vodiče na jednu hodinu, jak vysvětluje, že čas bude měřit od překročení startovní čáry, tedy že poběží na realtime, což je jediný rozumný způsob jak na takovém závodě na daný limit běžet a netrápit se s přepočítáváním tempa tak, aby vyšlo na oficiální čas.

Jak už to u mě bývá, zase jsem se na začátku celkem splašil. Původně jsem chtěl první kilometr rozběhnout na čas kolem 5:10 a pak zrychlovat, k čemuž mě měli pomoci i nové hodinky s GPS, které tempo ukazují. Hodinky s GPS fungovaly dobře. Odpíply mi první zakončený kilometr prakticky přesně u tabule označující první kilometr. Já už tak dobře nefungoval, protože oproti plánu jsem tam byl za 4:45. V té chvíli jsem přemýšlel, jestli na další kilometr nezpomalit, ale pak jsem si řekl, že se budu snažit držet tempo kolem 4:50 a uvidím, jak to půjde.

Šlo to celkem dobře, přesto že od začátku třetího kilometru mě díky přílišnému oblečení bylo dost vedro. Trochu jsem si pomohl částečným rozepnutím bundy, ale stále to neměnilo nic na tom, že na závod jsem příliš oblečený.

Ještě na obrátce jsem doufal, že nastolené tempo udržím a když jsem na šestém kilometru zjistil, že jsem proti plánu asi o osm sekund pozadu, snažil jsem se do toho opřít. Na dalších dvou kilometrech se mi to částečně povedlo, avšak už na konci osmého kilometru jsem začal hrozivě tuhnout a ze všech sil jsem se snažil, abych ve zbývajícím úseku nacpal čas aspoň pod pět minut na kilometr. No, u toho devátého se mi to nepovedlo a u desátého jen kvůli finiši - i když kvůli mírné nepřesnosti GPS hodinek to taky není úplně pravda.

Vzato kolem dokola Pečecká desítka pro mě nedopadla špatně. Sice jsem v oficiálním čase zaostal oproti loňsku o tři sekundy, ale co se týče reálného, byl jsem o skoro čtvrtminutu rychlejší. Až se mi jednou podaří sám sebe přesvědčit, že na startu nemám vyrazit jako splašený zajíc, tak se třeba znovu i pod těch 48 minut dostanu. Ostatně nebyl jsem rozhodně jediný, kdo měl důvod ke spokojenosti. Po závodě jsem si popovídal s Evženem a jemu se podařilo několik závodníků a závodnic ke konci závodu přesvědčit, aby udrželi své tempo a svůj plánovaný čas pod jednu hodinu dosáhli. Je v tom ta krásná symbióza běžce a vodiče, kdy běžec má někoho, kdo ho povzbudí a udrží pro něj tempo a vodič pak má dobrý pocit, že někomu pomohl ke splnění jeho cíle.

Vlastně ta desítka tak studená nebyla. A to ani tak nemluvím o tom dvojsmyslu, že Pečecká desítka rozhodně nemá studenou atmosféru. Ale když se na to dívám zpětně co se mého oblečení týče, tak jestliže se obleču tak, jak se oblékám na Jizerskou magistrálu když je těsně nad nulou, tak se pak nemůžu divit, že na závodě kde běžím naplno a je devět nad nulou se hloupě přehřívám. Musím na to myslet hlavně na Pardubickém půlmaratonu, abych tam tu samou chybu nezopakoval tak jako vloni. Přidám ještě odkaz na GPS záznam z hodinek, kde je krásně vidět, jak jsem v druhé půlce tuhnul (přepnutí do metrické soustavy je vpravo nahoře). Myslím si, že odchylka 30 m na 10 km je od těch hodinek celkem slušný výkon a dá se podle nich docela spolehlivě běhat.

Autor: Ivo Peterka | sobota 9.3.2013 18:47 | karma článku: 8,85 | přečteno: 735x
  • Další články autora

Ivo Peterka

Přepravní služby – vtip vedle vtipu

Poslední dobou s přepravními službami zažívám dost veselých historek, a to jak s těmi tradičními, tak novými a moderními.

28.2.2023 v 5:54 | Karma: 27,69 | Přečteno: 3338x | Diskuse| Ostatní

Ivo Peterka

Jaroslav Bašta - nedemokratický kandidát

Diskuze kandidátů na CNN Prima news a následná diskuze v pořadu paní Wolfové ukázala jednu důležitou informaci - Jaroslav Bašta není demokrat.

5.1.2023 v 1:58 | Karma: 26,55 | Přečteno: 1284x | Diskuse| Politika

Ivo Peterka

Měsíčník - prosinec 2022

V prosincovém měsíčníku se věnuji lékárnám, zácpám v Praze, dětským hračkám a rozvoji naší dálniční sítě.

30.12.2022 v 7:07 | Karma: 0 | Přečteno: 119x | Diskuse| Hyde park

Ivo Peterka

Měsíčník - listopad 2022

Řekl jsem si, že když nestíhám větší témata do blogu, začnu si zaznamenávat věci co mě napadli a jednou za měsíc je hodím do blogu. Čili vlastně deník, nebo měsíčník. Proč něco takového pro sebe nemít. A třeba si to někdo přečte.

10.12.2022 v 6:24 | Karma: 0 | Přečteno: 89x | Diskuse| Hyde park

Ivo Peterka

Pár postřehů k "řešení" pandemie vládou

Toto nebude nijak souvislý a ucelený text. Spíše seznam úvah, které mě napadly v souvislosti s tím, jak vláda přistupuje k řešení situace.

26.2.2021 v 18:59 | Karma: 26,18 | Přečteno: 892x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:50

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 111
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1282x
Vystudovaný učitel
Vývojář SW
Levicový liberál (dle výsledku dvou testů)
Amatérský sportovec
Ve starších diskuzích na iDnes mě najdete pod pseudonymem Mustrum Ridcully
Více ...