Korsika - kamenné město Sartene a kamenný lev

Na cestě z Ajaccia do Bonifacia nás zaujalo město postavené na skále - Sartene, a pak jsme náhodou narazili na kamenného lva.

Když přijíždíte k Sartene, přijde vám, že je to město vrostlé do skály.

I samotné ulice jsou kamenné.

Na následující fotce si všimněte výmluvných trubek pod budkou na balkóně. Když někdo v Sartene řekne: "Kálím na to" (výrok prošel úpravou pro dodržení kodexu) a odejde na balkón, nemusel svoje slova myslet obrazně.

I zde mají typické korsické zvony.

I celkový pohled na město je úchvatný. Mimochodem v tomto místě jsme parkovali a zjistil jsem, že umět pár slov Francouzsky může být užitečné. Když jsem stál před automatem na parkovací lístky, kolem procházející pán mě upozornil: "C'est dimanche, C'est gratis."

 Po cestě dál jsme zastavili u jednoho pěkného panoramatu. Po vystoupení jsme si všimli cedulky:

Zkusím svou začátečnickou francouzštinou interpretovat text: "Jsem dcera lva. Od něho o jsem se dozvěděla všechna tajemství, znám všechny záhady. Chcete se mnou mluvit? K seznámení se potkáme ..."

No a pak jsme si ho teprve všimli.

A taky dalších zvířat ze skal.

Když jsme se se lvem rozloučili, vydali jsme se do nejjižnějšího města Korsiky.

Autor: Ivo Peterka | neděle 13.8.2017 11:56 | karma článku: 16,20 | přečteno: 425x
  • Další články autora

Ivo Peterka

Měsíčník - prosinec 2022

30.12.2022 v 7:07 | Karma: 0

Ivo Peterka

Měsíčník - listopad 2022

10.12.2022 v 6:24 | Karma: 0