Ivo Peterka

Vystudovaný učitel
Vývojář SW
Levicový liberál (dle výsledku dvou testů)
Amatérský sportovec
Ve starších diskuzích na iDnes mě najdete pod pseudonymem Mustrum Ridcully
Více ...

Ivo Peterka

For whom the bell tolls (Komu zvoní hrana)

No man is an island, entire of itself; every man is a piece of the continent, a part of the main. If a clod be washed away by the sea, Europe is the less, ...

15.11.2015 v 19:20 | Karma: 22,08 | Přečteno: 536x | Diskuse| Společnost

Ivo Peterka

Pro dobrotu na žebrotu

Staré české přísloví, které se však nyní bohužel vztahuje na Francii. Na tu zemi krásných hor, nádherných scenérií na pobřeží, na zemi proslulou svým vínem, na zemi, do jejíhož hlavního města jezdí často novomanželé na líbánky.

14.11.2015 v 11:45 | Karma: 21,74 | Přečteno: 427x | Diskuse| Společnost

Ivo Peterka

Festival Světla

Signal 2015. Pražské centrum plnily tento víkend ve večerních a nočních hodinách davy lidí, které si přišly prohlédnout zajímavé světelné instalace.

18.10.2015 v 8:08 | Karma: 9,51 | Přečteno: 228x | Diskuse| Fotoblogy

Ivo Peterka

Klínovec

Jedním ze způsobů, jak odolávat vedru, které jsme tu poslední týdny měli, bylo odjet do hor. Na Klínovci bylo příjemných 25 stupňů Celsia a krásný výhled nejen z nové rozhledny.

16.8.2015 v 8:02 | Karma: 12,14 | Přečteno: 412x | Diskuse| Fotoblogy

Ivo Peterka

Vzkaz výrobci - Proč snižujete kvalitu?

Rozhodl jsem se podělit o e-mail, který jsem poslal jednomu výrobci lahůdek. Zjevně tím nic nezměním, ale tento přístup mě štve. Už jsem kvůli změně receptury přestal kupovat více výrobků. Teď mezi ně přibyl další.

9.8.2015 v 17:25 | Karma: 34,39 | Přečteno: 1894x | Diskuse| Ostatní

Ivo Peterka

Skutečně je obraz Islámu špatný jen kvůli jeho démonizaci?

Přečetl jsem si článek na Respektu http://www.respekt.cz/politika/jak-se-siri-nenavist-pripad-islam-v-cr-nechceme . Autor - dovolím si tipovat že muslim - se zabývá rozborem toho, jak se podle jeho představ šíří odpor k Islámu.

2.8.2015 v 9:36 | Karma: 35,19 | Přečteno: 1208x | Diskuse| Společnost

Ivo Peterka

Podporujeme protiprávní činnost

Ano, my všichni, celá Evropská Unie, podporuje činnost, která je protizákonná, namísto abychom věnovali více úsilí tomu, aby tato protiprávní činnost byla co nejvíce omezena.

17.6.2015 v 22:23 | Karma: 32,10 | Přečteno: 862x | Diskuse| Politika

Ivo Peterka

Ve stopách Praotce Čecha

Prý je to ostuda, že jsem tam ještě nebyl. Tak jsem se na pozůstatky sopky zajel podívat. Je to z Prahy na kole celkem slušný výlet.

17.5.2015 v 12:50 | Karma: 13,46 | Přečteno: 367x | Diskuse| Fotoblogy

Ivo Peterka

Rozlámal jsem DVD a vyhodil

Bylo to originální DVD bez jediného škrábnutí na povrchu. Byl na tom jeden z nejlepších filmů s válečnou tématikou - Černý jestřáb sestřelen. Co mě tedy vedlo k takto rezolutnímu kroku? To, že DVD bylo od výroby úmyslně zmršeno.

1.5.2015 v 11:35 | Karma: 29,71 | Přečteno: 1245x | Diskuse| Ostatní

Ivo Peterka

Momentky z Pražského půlmaratonu 2015

Dneska bylo na běh moc pěkné počasí. Akce RunCzech už mě jako účastníka nelákají kvůli své obrovské masovosti. Snad aspoň udělám někomu radost fotkami.

28.3.2015 v 21:07 | Karma: 13,57 | Přečteno: 625x | Diskuse| Fotoblogy

Ivo Peterka

Nenažraná OSA

Arogantní a samolibé. Tak se dá ohodnotit vystoupení pana Romana Strejčka v DV TV. Hraje si na jakéhosi spasitele, který nám zpohodlňuje přístup k hudbě. Přitom obhajuje neuvěřitelnou nenažranost, kterou OSA denně praktikuje.

15.3.2015 v 12:46 | Karma: 40,50 | Přečteno: 2183x | Diskuse| Společnost

Ivo Peterka

Sebereme volební právo

Setkávám se s tím snad stále častěji. Naposledy jsem to zaznamenal, když jsem sledoval reakce na článek pana Polaneckého. Ne tedy přímo pod článkem, tam není diskuze povolena, ale v diskuzích například na Facebooku a jiných platformách. Názor, že těm "méně hodnotným" by se mělo sebrat volební právo. Zdůrazňuji, že tento názor nepodsouvám ani autorovi výše zmíněného článku ani kterémukoliv z jeho spolustraníků, setkal jsem se s ním však u některých příznivců a voličů této strany. Pan Polanecký však úspěšně tyto nálady znovu vyvolal.

7.3.2015 v 21:51 | Karma: 18,21 | Přečteno: 878x | Diskuse| Politika

Ivo Peterka

Nejprofláknutější české panorama

Pro vyzkoušení svého nového totálněoutpřístroje - kompaktního fotoaparátu - jsem využil nejprofláknutější české panorama. Zajímalo by mě, jak by toto vyfotili borci s mobilem.

5.2.2015 v 7:55 | Karma: 11,03 | Přečteno: 911x | Diskuse| Fotoblogy

Ivo Peterka

Zemanova segregace, pokrytectví „spravedlivých“

Prezident Miloš Zeman vyslovit svůj názor na integraci postižených dětí do kolektivu nepostižených dětí. Názor to byl dost neinformovaný, protože je v přímém rozporu s názorem a zkušenostmi odborníků a jako takový je zcela nesmyslný. Hned se rozpoutal závod, kdo dříve označí prezidenta slovem kdysi vyhrazeným pro lehkou mentální retardaci (tedy nikoliv mezi odborníky, ti mají dost rozumu, ale mezi zbylou populací je to velmi moderní). Už nikdo neřeší, že k segregaci dětí ve věku kdy chodí na ZŠ běžně dochází. Dokonce ji určitě mnoho hlasitých kritiků Zemanova názoru podporuje.

18.1.2015 v 20:30 | Karma: 14,94 | Přečteno: 1044x | Diskuse| Společnost

Ivo Peterka

Konspirační teorie

Zkusil jsem se na současné dění ve světě podívat trochu jiným úhlem pohledu. Pohledem konspiračního teoretika. A zde je má konspirační teorie. Takové víkendové pobavení po přečtení papírového vydání Blesku.

11.1.2015 v 12:40 | Karma: 19,13 | Přečteno: 997x | Diskuse| Ostatní

Ivo Peterka

Silvestrovský ohňostroj ve Svitavách

Stalo se už tradicí, že na Silvestra je ve Svitavách od 17:58 ohňostroj. Tentokrát jsem si kromě foťáku s sebou vzal i malý stativ.

31.12.2014 v 19:31 | Karma: 11,23 | Přečteno: 705x | Diskuse| Fotoblogy

Ivo Peterka

Venkovka

Ve Svitavách dostali poněkud neobvyklý nápad. Když lidi nechodí za obrazy, dali obrazy mezi lidi. Takže jsou vidět, i když na ně v této době sněží.

31.12.2014 v 16:27 | Karma: 12,71 | Přečteno: 614x | Diskuse| Fotoblogy

Ivo Peterka

Mohamed Abbas je rasista

Po shlédnutí dnešního pořadu Máte slovo s Michaelou Jílkovou jsem dospěl k závěru, že ředitel Muslimské Unie pan Mohamed Abbas je rasista.

21.11.2014 v 0:20 | Karma: 35,00 | Přečteno: 3216x | Diskuse| Politika

Ivo Peterka

Draháňská rokle

Draháňská rokle - jedna z mála pěkných přírodních oblastí na severu Prahy. Bohužel v budoucnu má být narušena stavbou severní části Pražského okruhu.

17.11.2014 v 19:21 | Karma: 14,72 | Přečteno: 651x | Diskuse| Fotoblogy

Ivo Peterka

Podzimní okolí Okoře

Podzim nám přebarvuje krajinu a podzimní světlo mění pocit z ní na mírně melancholický. Přesto ale krásný.

2.11.2014 v 10:35 | Karma: 11,25 | Přečteno: 433x | Diskuse| Fotoblogy

Ivo Peterka

Nová verze Mapy.cz pro Android

V předchozím článku jsem Mapy.cz celkem zkritizoval. Je tedy na čase podívat se na novou verzi.

7.9.2014 v 7:47 | Karma: 8,69 | Přečteno: 549x | Diskuse| Hobby

Ivo Peterka

Poprvé v Rychlebkách

Rychlebské stezky jsem slyšel chválit jako to nejlepší pro horská kola v České Republice. Letos jsem se na ně poprvé vydal. Zkusím shrnou pár zážitků.

1.9.2014 v 21:37 | Karma: 7,57 | Přečteno: 367x | Diskuse| Sport

Ivo Peterka

Cyklobloudění po Kokořínsku III - vlakem do Štětí

Tentokrát jsem ke své cestě na Kokořínsko zkusil využít služeb Českých Drah a musím říct, že jsem byl docela spokojen. Z Čimic jsem si dojel do Řeže a odtud jede přímý vlak do Hněvic - tedy Štětí, které je na hranici Kokořínska.

16.7.2014 v 23:01 | Karma: 11,38 | Přečteno: 539x | Diskuse| Fotoblogy

Ivo Peterka

Kam na horské kolo na severu Prahy

Zatímco na jih od Prahy se rozprostírají Karlštejnsko, Brdy a Posázaví, kde je obrovský výběr různých MTB terénů, na severu je jich poskrovnu. Přesto se nějaké najdou a já se je v doprovodu videí budu snažit shrnout. Uvítám i upozornění na další mě neznámé MTB terény v diskuzi.

30.6.2014 v 7:35 | Karma: 7,62 | Přečteno: 722x | Diskuse| Sport

Ivo Peterka

Krása matematiky

Dlouhodobě je z ní už na středních školách popelka, které je upřeno právo patřit mezi základní předmět všeobecného vzdělání, protože byla vyškrtnuta z povinných předmětů středoškolské maturity. A tak zůstalo jako důležité, jestli se umíte spisovně vyjadřovat, znáte historii české literatury a domluvíte se i v zahraničí. Jestli byste měli po střední škole s maturitou umět i logicky uvažovat, to už je volitelné. Nicméně i ti, kteří si matematiku letos jako maturitní předmět zvolili, se moc nevyznamenali. Čím dál tím častěji slyším větu: „No, chci jít na vejšku, ale hlavně, aby tam moc nebyla matika“.

21.6.2014 v 10:50 | Karma: 12,74 | Přečteno: 678x | Diskuse| Ostatní